5-kympiset-70 -luvun nuoret

Täällä voit kirjoittaa kaikista varttuneiden elämään liittyvistä asioista.

Valvoja: Webmaster

Vieras

5-kympiset-70 -luvun nuoret

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Tammi 20, 2006 20:07

Olen 50v mutta 70- luvulla olin nuori. Nyt kun kuuntelen ikäisieni musiikkimakua ihmettelen kun ne kaikki´(no ei kaikki) on humppapporukkaa, vaikka se mitä me kuunneltiin nuoruuvesa oli Uriah Heep, Deep Purple, Led Zeppelin, Jethro Tull, Tasavallan Presidentti,Rolling Stones,Beatles,Yes,.....mutta nyt te olette humppaporukkaa... ja minä olen outolintu kun en osaa tanssia vaan yhä diggaan näitä.... Olen outo konservatiivi. Ei nuoruuttaan pidä hävetä eikä kadottaa...As long as we live we are young...

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Tammi 20, 2006 20:34

Olen kanssa 50 kymppinen enkä todellakaan mikään humppaihminen. Telkkarissa oli juuri teema kanavalla rock-klassikko sarjassa Deep Purplen levy Machine Head ja oli todella nostalginen olo tätä katsellessa. Kännykässäni on soittoäänenä Paranoid ja levykokokelmassani on vain heavya eikä mitään humppaa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Tammi 20, 2006 21:07

Olin muuten vuosi sitten kuuntelemassa uriah heepiä livenä vaikka en sitä ennen tiennyt bändistä juuri mitään, hyvähän se oli.

Vieras

Re: 5-kympiset-70 -luvun nuoret

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Tammi 20, 2006 21:22

Vierailija kirjoitti:Olen 50v mutta 70- luvulla olin nuori. Nyt kun kuuntelen ikäisieni musiikkimakua ihmettelen kun ne kaikki´(no ei kaikki) on humppapporukkaa, vaikka se mitä me kuunneltiin nuoruuvesa oli Uriah Heep, Deep Purple, Led Zeppelin, Jethro Tull, Tasavallan Presidentti,Rolling Stones,Beatles,Yes,.....mutta nyt te olette humppaporukkaa... ja minä olen outolintu kun en osaa tanssia vaan yhä diggaan näitä.... Olen outo konservatiivi. Ei nuoruuttaan pidä hävetä eikä kadottaa...As long as we live we are young...

Ei pidä paikkaansa. Minäkin olen 70-luvun nuori ja neljän lapsen äiti. En todellakaan kuulu mihinkään humppaporukkaan. Saan näppylöitä humpasta. Edelleen lempparini on Uriah Heep ja July morning jne., Doors, Deep Purple, Black Sabbath yms. Soittoääni kännykässäni on Black Sabbathin NIB. Käyn mieheni kanssa Back to the sixties- ja 70`s- tapahtumissa. Lasteni kanssa kuunnellaan myös Eppu Normaalia, Iron Maidenia jne. En voisi kuvitellakaan meneväni mihinkään humppa/tango-karkeloihin. Ikävystyisin ja kuolisin varmaan.

Vieras

Re: 5-kympiset-70 -luvun nuoret

ViestiKirjoittaja Vieras » Pe Tammi 20, 2006 21:28

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Olen 50v mutta 70- luvulla olin nuori. Nyt kun kuuntelen ikäisieni musiikkimakua ihmettelen kun ne kaikki´(no ei kaikki) on humppapporukkaa, vaikka se mitä me kuunneltiin nuoruuvesa oli Uriah Heep, Deep Purple, Led Zeppelin, Jethro Tull, Tasavallan Presidentti,Rolling Stones,Beatles,Yes,.....mutta nyt te olette humppaporukkaa... ja minä olen outolintu kun en osaa tanssia vaan yhä diggaan näitä.... Olen outo konservatiivi. Ei nuoruuttaan pidä hävetä eikä kadottaa...As long as we live we are young...

Ei pidä paikkaansa. Minäkin olen 70-luvun nuori ja neljän lapsen äiti. En todellakaan kuulu mihinkään humppaporukkaan. Saan näppylöitä humpasta. Edelleen lempparini on Uriah Heep ja July morning jne., Doors, Deep Purple, Black Sabbath yms. Soittoääni kännykässäni on Black Sabbathin NIB. Käyn mieheni kanssa Back to the sixties- ja 70`s- tapahtumissa. Lasteni kanssa kuunnellaan myös Eppu Normaalia, Iron Maidenia jne. En voisi kuvitellakaan meneväni mihinkään humppa/tango-karkeloihin. Ikävystyisin ja kuolisin varmaan.

Unohtui äsken laittaa, että näin Heepin livenä vuosi sitten. Hyvä oli, vaikkei alkuperäsiä jäseniä ollutkaan kuin yksi messissä.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti Helmi 07, 2006 7:52

Musiikkimakuni on oikeastaan laajentunut nuoruudesta. Humpat olivat silloin kaikkea muuta kuin suosikkeja, mutta nykyään kuuntelen nostalgisena sekä näitä humppia sekä sen ajan rokkia ja heviä (80-luvun). Kummassakin on omat hienot puolensa, enkä pysty sanomaan, kummalla on esim. parempi ääni, Olavi Virralla vai Joe Lynn Turnerilla.

Nykyaikaisesta r'n'b tai rap:sta en kovin välitä, mutta saattaapa tuo olla parinkymmenen vuoden päästä sekin ihan kuunneltavaa. :D

Vieras

70 luku

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti Helmi 07, 2006 8:08

:D Mä oon jo reilusti yli 50 enkä todellakaan voi sietää humppaa tai muuta vastaavaa. No jotain hyvää iskelmämusiikkia voi joskus kuunnella.
7o-luvun bändit ovat edelleenki kovaa kamaa. :P

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti Helmi 07, 2006 9:22

Minä oon 47-vuotias mies ja edelleen ja aina tulen olemaan heavy diggari.Uriah Heep,Deep Purple,Led Zeppelin ,Nazareth jne oli ne hienoja aikoja.Van Halen oli tosi kova ja niiden pari ensimmäistä älpykkää edelleen suosikkeja.Cdnä soivat tosin nykyään.Oispa hienoa jos joskus ois paikallisessa kapakassa 70-luvun heavy ilta.Otsa tukka ei kyllä enää paljon lennä,mutta menoa se ei haittais.

Cronos

ViestiKirjoittaja Cronos » Ti Helmi 07, 2006 12:18

Oon vasta puolivälissä viittäkymmentä, mut toi 70-luvun hevi-ilta kuulosta hienolta idealta, tai hevi-ilta yleensäkin... Oispa mukava vaihtaa mielipiteitä ja keikkakokemuksia entisistä ja nykyisistä huippubändeistä "konkareiden" kanssa.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ti Helmi 07, 2006 13:46

Olen rapiat 30-v ja pidän iskelmästä. Kuten myös nuorisomusiikista. Makuasia.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Huhti 06, 2006 19:19

Just keep on rocking, old man 8) :wink:

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Syys 24, 2006 16:41

Vierailija kirjoitti:Just keep on rocking, old man 8) :wink:
Yes okay. Olen monien nuorempien mielestä ehkä papparainen jonka ei tulisi olla juurikaan olemassa, mutta kuusivitoisena tolkuissani olevana olen huomannut sellaisen seikan kevyen musiikin alalla, että paljon ovat vielä esillä 50-luvun ja 60, mutta 80 luku oli sellainen että se jäi paljon hämärien muistojen joukkoon musiikkillinen aika oli jotenkin sekava, nykyään sitten tehdään elikkä paremminkin tekaistaan ns. biisejä joissa ei ole kunnon sanoitusta eikä rytmikästä selkeää musiikkia, tamän ajan musa ei mielestäni tule kantamaan pitemmälle minnekkään.Aika aikaa kutakin. 8)

Vieras

Lievä mielenhäiriö

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Syys 24, 2006 17:43

:roll: Olihan meillä aikonaan sillon 70luvulla lievä häiriö täällä raahessa.JES oi niitä aikoja :D :D :D

Vieras

Lievä mielenhäiriö

ViestiKirjoittaja Vieras » Su Syys 24, 2006 17:45

:roll: Olihan meillä aikonaan sillon 70luvulla lievä häiriö täällä raahessa.JES oi niitä aikoja :D :D :D pojat soitti syrämmellä rokkia.Ja me oltiin täysillä mukana

Palaa sivulle “Varttuneiden voorumi”